Dane kontaktowe

 

Szkoła Podstawowa nr 1

w Kożuchowie

ul. Chopina 11

67-120 Kożuchów 

Tel.:  +48 68 355-20-49

         +48 502-030-205

Fax.: +48 68 355-20-49 

E-mail: sp1@kozuchow.pl

NIP: 925-18-16-620

Regon: 970544944

Formularz kontaktowy

Godziny pracy

 

Sekretariat szkoły:

 

  • pon - pt: 7.00 - 15.30

 

Świetlica:

 

  • pon - pt: 7.00 - 15.00

Na skróty

 

Plan zajęć

Dziennik elektroniczny

Strefa rodzica

Strefa ucznia

Strefa nauczyciela

O Jedynce

Social Media

 

 

 

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1

IM. BOLESŁAWA KRZYWOUSTEGO

W KOŻUCHOWIE

POZNAJMY SIĘ

Facebook

NASZE PROJEKTY, AKCJE i CERTYFIKATY

Akademia Siatkówki UKS SG Kożuchów
Projekt językowy „HAVE A LOOK AT MY LONDON LOOK”
Kożuchowska Jedynka Dzieciom

Za naukę właściwych zachowań społecznych i przenoszenia ich na praktyczny grunt odpowiada polonistka Agnieszka Romańska – Dzieci uczą się zasad zachowania, współpracy w grupie oraz radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych. Maluchy mają możliwość odreagowania trudnych emocji i przemienienia ich w pozytywne doświadczenie.Podczas zajęć społeczno – emocjonalnych wykorzystywane są m.in. takie metody jak: drama, rysunek terapeutyczny, zabawa, trening interpersonalny, kodeks złości, opowiadanie. Te wszystkie zabawy i ćwiczenia znakomicie pomagają w opanowaniu emocji u dzieci nieśmiałych i dzieci nadruchliwych.

Usprawnianie tzw. małej motoryki (czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców) jak również dostarczania wrażeń dotykowych i poznawania dzięki nim różnych kształtów, struktur materiałów oraz nabywanie umiejętności ich rozróżniania to główne założenia terapii ręki. – Ćwiczenia na początku skupiają się na obręczy barkowej i kończynach górnych. Celem późniejszej terapii jest rozwijanie zdolności manualnych dziecka, oraz poprawa ruchów precyzyjnych – precyzuje prowadząca terapię Joanna Lasota.

Joanna Kaźmierska prowadzi zajęcia z logorytmiki - Logorytmika to jedna z metod stosowana w logopedii, oparta na muzyce i tekstach słownych, połączona z ruchami całego ciała. To forma połączenia rytmiki i terapii logopedycznej, aby oddziaływać na sferę słuchową, słuchowo – ruchową i ruchową dziecka – mówi nauczycielka.

Innym typem zajęć, które prowadzone są w ramach projektu jest kinzezjologia. Na czym te zajęcia polegają wyjaśnia Barbara Augustyniak - Kinezjologia edukacyjna to tzw. gimnastyka mózgu, ponieważ poprzez rożne ćwiczenia gimnastyczne wpływamy na polepszenie jego pracy. Ćwiczenia dobieram w zależności od rodzaju aktywności, jaka jest niezbędna, np.: kształcenie umiejętności czytania, usprawnianie pisania, twórcze pisanie, klarowność słyszenia i mowy, obraz własnego ja, twórcze myślenie. Ćwiczenia gimnastyki mózgu pozwalają dzieciom lepiej koncentrować się na zadaniu, a nauczycielowi osiągnąć zamierzone cele.

Zapobiegania i leczenia wad postawy to zadanie, które przydzielono wuefiście – Dariuszowi Kapuśniakowi – Specjalnie dobrane ćwiczenia mają bezpośredni wpływ na korekcję postawy: zwiększenie siły mięśni, wytworzenie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy ciała. Pośrednio wpływają, również na wydolność i sprawność organizmu – tłumaczy nauczyciel. Zajęcia odbywają według indywidualnie opracowanego planu ćwiczeń w oparciu o gry, zabawy i piosenki tak by dziecko chętnie w nich uczestniczyło.

Całkowita kwota dofinansowania projektu z funduszy europejskich to 526.622,81 zł.

 

Rafał Makuch/Urszula Wilk

 

Kożuchowska Jedynka Dzieciom - zdjęcia

11 grudnia 2019